måndag 17 december 2012

Rapport från en badrumsrenovering

Som mina stora och trogna läsekrets känner till mejlade jag i förra veckan Uppsalahem angående den pågående badrumsrenoveringen, hur den dragit ut på tiden och hur vi saknar information och kommunikation från Uppsalahems sida.

I fredags fick vi ett papper i postlådan med vad som ska göras dag för dag den här veckan. Det är knappt man blir glad över det, för det hade man ju önskat sig sedan två månader tillbaka.

På informationsbladet står att det ska komma mattläggare idag. Jodå, de kom hit, spolade upp vatten i ett par hinkar, blockerade sovrumsdörren och dörren in till mitt arbetsrum/studio/replokal ytterligare litet mer än de redan var. Sedan gick de.

Strax ringde det på dörren och självaste herr projektledaren i egen hög person bad att få titta hur arbetet fortskridit! Man baxnar. Han borde ha gått runt här för en månad sedan och bekymrat sig över hur sakta det går, och över att hantverkarna lyser med sin frånvaro veckor i sträck...

Det ska bli spännande, i alla fall, som en sorts adventskalender att se om de verkligen blir klara på fredag! Fortsatta rafflande dagboksrapporter utlovas

2 kommentarer:

Perra sa...

Mardrömsrenovering! Något måste vara riktigt tokigt eftersom det blir på det här sättet. Har själv arbetat med diverse lägenhetsrenoveringar under min tid som yrkesverksam snickare. Visst,ibland har det varit rejält struligt och bökigt och den planerade tiden har inte kunnat hållas. Hoppas att det fixar sig denna vecka så ni slipper fira jul på en "byggarbetsplats".

En annan sak jag funderar över är ju att du säger dig stå utan gratisutrymme för foton? Har ju själv två bloggar som aldrig har begränsats på utrymme för foton.

Ha det gott på semestern!
Perra P

Martin sa...

Tack, Perra!

Ja, vi försöker ta den här renoveringen med jämnmod, men kul är det inte.

När jag försöker ladda upp foton säger Blogger att jag har fyllt mitt gratisutrymme, och erbjuder mig att betala för mer plats. Jag tror inte det kommer att hända. Har inte tid med blogg och foton just nu, men jag lär lösa det på något vis...