måndag 14 november 2011

Das Baas

Fender Jazz bass MIJ 1988/89 
Det förra inlägget var litet märkligt i förhållande till rubriken. Eller om det var tvärt om. "...nya instrument." och så bara en massa foton på min gamla stratta som jag hunnit ha i över 15 år...
Men det vet vi ju hur det är med rubriksättare. Inte ofta de hittar bulls eye. När det gäller rubriker får man vara glad om det är någorlunda rätstavade och man besparas de mest flagranta sär skrivningarna. Att de ska ha något att göra med den följande texten, och vice versa... det är verkligen att kräva för mycket av tillvaron.
 
Och så var det väl så att jag tyckte jag hade nördat rätt bra kring mitt basinköp i inlägget dessförinnan.

Rätt nöjd är jag, och så även mina fingertoppar som mår betydligt bättre av denna mer lättspelade bas än av den gamla.






Inga kommentarer: