söndag 13 november 2011

Nya tider, nya instrument...

Så påbörjar man på allvar sin karriär som basist, då... De flesta gitarrerna blir kvar, men för att finansiera köp av någorlunda bas får min fina Fender Stratocaster US Plus finna sig i att bli utlagd för försäljning. Det har suttit långt långt inne, men när allt kommer omkring är jag faktiskt ingen strattagubbe. Har mest spelat min Washburn Hawk och sedan ett drygt år en halvakustisk Ibanez Artist. Dels gillar jag gibsonmensuren bättre (har ju små händer) dels är det, pick up-mässigt, vräkiga humbuckers som gäller för min del. (Fast jag måste erkänna att jag gillar de split-bara på min Washburn) så Strattan har mest fått vila i sitt etui...

För flera år sedan var jag, i viss ekonomisk nöd, på väg att annonsera ut henne. "Spelar som en våt dröm" minns jag att jag skrev jag i annonsutkastet - som aldrig blev publicerat. Och det är verkligen sant. Så visst kommer jag att sakna henne... 

Fender US Plus


Den för modellen säregna Wilkinsonsadeln - "roller nut"

Lace Gold Sensors



Låsbara stämmisar

Litet skav från beslag på axelbandet, men det är på baksidan,
syns inte utåt och påverkar naturligtvis inte den fantastiska spelbarheten


Inga kommentarer: