söndag 8 januari 2012

Teneriffa, december 2011

Fick problem med en kamera när vi var på Teneriffa sist, dvs 5-18 december 2011. Eller kanske det snarare var minneskortet som det blev problem med. Nu har jag med hjälp av ett gratisprogram, Recuva, som jag härmed kan rekommendera, fått tag i bilderna. (Formaterade kortet och lät programmet återskapa filerna.)

Kunde ha skrivit mycket om våra två sköna veckor, men tiden har runnit iväg, så jag  nöjer mig med att slänga upp litet foton med korta kommentarer.
Här ligger självaste Homer och tar igen sig!

I Los Christianos, en rätt bra promenad från vårt hotell...
...hittade jag äntligen var man köper nyfiskat!
Makrillas. Mycket mindre än de svenskvästskustska...
...men bara €3 för ett knippe, och väl så smakliga!
De här minns jag inte vad de hette...
...köpte ett par och de var också goda
Petra fick en ny kompis: Maria, som jobbade på hotellet...

...och fredagen den andra veckan bjöd vi med henne ut om kvällen.
Petra lägger inte näsan, men väl fötterna i blöt
Fish spa!
 
Mycket handlat på Hiperdino blev det

Petra fick en infektion i ytterörat, och blev så här glad sedan hon hämtat ut antibiotika på Farmacian

Inga kommentarer: