fredag 29 juni 2012

Ett varv på kvarnhjulet - Vildmarksdag vid Kvarntjärn

En litet kul sak hände här om dagen. En tjej som hette Emma hade hittat till min blogg, och inlägget från Kvarntjärn förra sommaren. Hon frågade om hon fick använda mitt foto av kvarnen på en affisch för ett event - som det visst heter numera, det där som man förr kallade tillställning - vid kvarnen. Naturligtvis fick hon det, och då passar jag förstås på att göra reklam för... tillställningen: den årligen återkommande Vildmarksdagen vid Kvarntjärn
Emma var snäll och mejlade den färdiga affischen

I år kommer inte jag och Petra att åka dit, men det är något att hålla i minnet inför kommande år.  Det skulle verkligen vara fint att se den gamla kvarnen i funktion, och att köpa en påse mjöl som malts i den!

Hur som helst börjar man tänka över hur det fungerar i dessa tider:

Bygdeföreningen i Kvarnbergsvattnet vill ha ett fint foto på den gamla kvarnen. Då tänker man att de väl skickar någon att fotografera den? Nej, de sätter sig och surfar på nätet och hittar till min blogg!

Ganska lustigt är det, tycker jag. Men det är naturligtvis så man gör, och jag är mer än glad att kunna bidra. Hoppas nu att alla mina läsare den 21 juli i år drar till Kvarntjärn, dricker kaffe, käkar kolbullar, köper lotter och rågmjöl, och på alla sätt och vis stöder bygdeföreningen i dess verksamhet - som jag antar innefattar att hålla den fina skvaltkvarnen i stånd!

Och är det en fin sommardag är det en alldeles idylliskt plats och väl värd resan varän i vårt avlånga land den tar sin början. (Ja - om du, Gunnar, nu till äventyrs läser det här - den är värd en resa från det stora landet i väster, också!) Glöm bara inte att ta med myggstift!

4 kommentarer:

Perra sa...

Schysst, och all heder till att de hörde av sig för att be om tillåtelse om att använda din bild. Ha en fortsatt bra semester....

Martin sa...

Ja, jag tycker det var jättefint (även om det borde vara självklart) att hon frågade, och inte bara snodde bilden.

Emma sa...

Hej tack för de fina orden :)
För mig är det ett måste att fråga om lov att låna någon annans bild, det är ju DIN bild och jag kan ju inte bara ta den.

Jag tackar för att jag fick låna bilden och hoppas på en superdag med fint väder nästa helg!!

Martin sa...

Jag är glad för att mitt foto kommit till god användning, och jag är helt seriös beträffande det att åka upp nästa år, så hör gärna av dig igen när datum är klart för vildmarksdagen 2013!