söndag 24 juni 2012

Uppstekt gröt (inspelningar från 26 Maj)

Det har tagit sin tid att fixa med inspelningarna av Mangel från festen 26 maj. Nu börjar de flesta klippen vara klara. Här lägger jag nu upp  de nya låtarna. (Förutom Cover me, som jag ju publicerade i förra inlägget. Det var i allafall kul att ha litet nytt på spellistan!

A girl like you. Här är det bara att konstatera att jag irrade jag bort mig fullständigt. Men tonen C förekommer så ofta att spelar man enbart den är man rätt 75% av gångerna. Johannes pianoklink i introt och annorstädes är juste, tycker jag - och ger litet trevlig variation till orgelsmeten som vi oftast har i bakgrunden:

First we take Manhattan har vi spelat ett par gånger tidigare, men den känns ändå som en av våra nya låtar på spellistan. Introt stapplar litet - jag får ta på mig an hel del av ansvaret för den saken.

Kvällens största utmaning - spelmäsigt - var Because the night. Man kan väl inte säga att vi gjorde något särskilt av den, men vi tog oss igenom utan missöden:

Walk of life är kul att spela, och inte minst känns det bra att ge Johannes något att bita i där bakom orgeln. Det svajar till litet i introt, men tar sig. Och låten gick hem bra på dansgolvet.

Inga kommentarer: