onsdag 23 februari 2011

Gamla tassemarker på gott och ont

Befinner mig i Östersund. Gamla tassemarker. Vet väl inte om jag har så mycket gott att säga om dem, men som det sägs: ”aldrig ens fel att två träter”. Ganska kul att komma hit trots allt. Och jag tycker precis som sist, för några år sedan, att stan har utvecklats till det trevligare. Vad som skulle ha varit trevligare då, början-mitten av sjuttiotalet vet jag egentligen inte, men nog är det som att det finns mera liv här nu.

Eftersom jag rekommenderat en thairestaurant i Piteå får jag väl göra detsamma här: Lilla Siam. Skillnaden handlar mest om några grader på richter skalan och om några tior till Thai Gardens fördel (någon tia på maten och nästan ett par vad gäller vinet.) Lilla Siam var väldigt gott, men alltså kanske litet ”over priced”. I jämförelse. Men nu har man ju vanligen inte att välja mellan en thairestaurant i Östersund och en i Piteå, så…

Som förrätt klassikern Thom ka gai och som huvudrätt Panaeng gai.
Helt tillfredsställande, om än inte som Thai Garden. Men visst, jag lär gå dit igen vid eventuellt kommande besök i Östersund!

För övrigt kan jag ju säga att lokal ale inte är att förakta. Jämtlands Pilgrim – intagen på Scandic hotellbar –riktigt, riktigt bra (se upp Oppigårds) tycker jag som gillar såna mulliga saker som Hobgoblin. Och litet fördelaktigt med aningen lägre alkoholstyrka. Kommer definitivt att kolla efter den på systemet hemmavid! Rekommenderas.

Slut för nu med denna rapport. I morgon blir det utbildningsmässa på gamla F4 (gudsförgäten plats out in the nowhere på Frösön) och sen hemresa. Hemma i Uppsala vid 22. Det blir en trevligt kort fredag på jobbet!

Inga kommentarer: