onsdag 15 september 2010

Missförstådd valpropaganda

"Att rätt förstå och att missförstå en och samma sak
utesluter inte helt vartannat" (F.Kafka)

Jag vill inte på minsta vis uppmuntra till åverkan på något enda partis valpropaganda, men kan ändå inte annat än tycka att exemplet här bredvid, som jag stötte på på hemväg från jobbet härom dagen, är rätt roligt.

Fick ingivelsen - som jag inte ger mig tid att följa - att ge mig ut för att se hur mycket av annan både propaganda och reklam man med litet ansträngning och god vilja kan lyckas missförstå, och skruva till på motsvarande sätt.

Att det är kd som drabbas här, liksom av en politisk pamflett tidigare i denna blogg, är ett rent sammanträffande. Jag har inget särskilt ont öga till just kd, mer än jag har till Alliansen i övrigt. Och jag vill passa på att påpeka att den åverkan jag där gjort på en av deras valaffischer endast existerar i min dator. Ingen fysisk valaffisch har drabbats av min rödpenna.

Inga kommentarer: