måndag 30 maj 2011

Innan allting började

Så skulle det vara festival i kvarterslokalen. Tre band och dessförinnan ett par mindre akter... Nästa gång får jag se till att fixa större lokal, för när alla riggat upp tog det halva lokalen i anspråk. Men det såg fint ut!

Innan det begick sig
 Någon av de tidiga besökarna undrade hur mycket utrustningen representerade i pengar. Kom fram till att bara gitarrer och basar fanns för mellan 100 000 och 200 000. Började tänka i fina banor: När man har knytkalas brukar det bli mat över så man har för några dagar. Kanske det fungerar likadant när man har festival?  En eller annan Gibson eller Fender som liksom bara blir över och kvarlämnad  för arrangören att ta hand om på bästa sätt... Troligen inte. Äh... Jag är nöjd med dem jag har och jag hade ändå lämnat tre hemma. Ingen nöd på den här festivalarrangören...

2 kommentarer:

Staffan sa...

ja det är nog lite pengar i potten där,,sedan så kom det att bli bra musik ochså, inte minst av Martin själv. Martin har med ens blivit jätteduktig på gitarrsolon i rockformat. Kunnandet i jazzformat har han sedan tidigare. Nu har han utökat:-) festen hade även tillgång till andra storheter. Petra har en otrolig närvaro i sitt scenframträdande. Hon kan verkligen konsten att åskådliggjöra sången hon har i sitt inre. De tre banden: PanPoo, Mangel och Crutchers(?) bjöd på fin underhållning. Förhoppningsvis blir denna festkombination en tradition vi förnöjer oss med när vi orkar lyfta stolar igen. Nästa gång skall min grupp(Staffans country experiment) "terra" er med mer country, countrylovers :-)

Martin sa...

Tack för de orden Staffan! Men du misstog nog Daniels solon för mina :)