onsdag 15 juni 2011

Country-, Blues- & Rockfestival i Stenhagen, 28 maj 2011, del 3

En låt som jag själv var nöjd med att ha fått upp på låtlistan var Leonard Cohens First we take Manhattan... Vi hade som sagt inte repat ihjäl oss, och den här låten är helt ny på repertoaren, så det får väl vara ursäktligt att det stapplade litet i början. När mangeln väl fått fart på sina valsar öste det på rätt bra, och det blev bra liv på dansgolvet.


Gitarrfigurerna i kompet materialiserade sig i ögonblickets hetta - så även om jag påstår mig ha varit frustrerad hela spelningen, måste det ha smugit sig in något aningen inspirerat ögonblick, också! Till nästa gång får vi höja den ett tonsteg så Daniel får aningen litet lättare uppgift... (Jag slutar för övrigt aldrig att imponeras av hans förmåga att lära sig texter!)

En annan ny låt, som vi knappt kan påstå att vi repat - bara dragit igenom:


Stämsången i refrängen svajar ett tag, men stabiliserar sig efter hand. Det är kul att ha fått igång litet stämmor. Det ger litet extra till enkla låtar. Så måste jag ju säga att Mattias ståbas ger litet extra visuellt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror min själ att jag uppfann lite nya takter där i Midnight Special.

Martin sa...

Jag har lyssnat högst selektivt på stämsången, så jag har inte märkt något, men när du säger det minns jag att jag under seplningen helt plötsligt kände mig märkligt osäker på var vissa ackordbyten skulle vara...