tisdag 2 augusti 2011

Den danska resan - Småkryp

På promenader i omgivningrana kan man utrustad med uppmärksamhet och skarp blick hitta diverse småkryp och fän:. Tyvärr missade jag  - så stor var alltså min uppmärksamhet - vid en av vandringarna att jag hade fel vitbalans inställd sedan gårdagen. Skulle väl gå att rätta till i lämpligt redigeringsprogram, men med 327 bilder i kameran, sedermera nedbantat till 215, tycker jag mig inte ha tid med sånt pjoller. Upp med fotona på bloggen, bara och sedan stå där med skammen:
En fjäril...
 
...öppnar försiktigt sina vingar...
 
...och visar sig från sin vackra sida!





Eldticka (tror jag) och en gråsugga som jag inte lade märke till när jag fotade

Här är det någon som är ute och går en morgonpromenad

Han blev litet störd av min uppmärksamhet

En liten groda i mörka skogen

Inga kommentarer: