tisdag 2 augusti 2011

Den danska resan - början

Gjorde en sväng till Danmark och träffade kusiner och annan släkt. Roligt var det över all min förväntan, och många foton blev det. Jag slänger för den intresserade - eller bara allmänt nyfikna och skandalskvallersugna - upp foton av olika kategorier, och om jag bara får ordning på minneskorten även några videosnuttar i detta och ett par kommande inlägg. Foton som vanligt klickbara för större storlek. Om någon avbildad person (vilket inte på minsta vis utesluter att personen i fråga skulle kunna även fortsättningsvis betrakta sig som bildad)  misstycker om att figurerar på webben, är det bara att höra av sig så plockar jag bort misshagliga foton.

Hur som hels började jag med en okristligt tidig flygresa till Köpenhamn. Steg upp kl 4 om fredagmorgon för att komma med ett tåg till Arlanda varifrån planet gick 06.10. Åt frukost hos Anders på Berggreensgade tillsammans med Olov och Carl som också tagit sig dit. Så småningom gav vi oss iväg mot Svanemöllens station för att tågledes färdas vidare mot vår slutdestination - Klippinge. När vi precis kommit ner på perrongen upptäckte Carl att han saknade sin plånbok, så jag och Olov vaktade bagaget medan Anders och Carl gick tillbaka för att se om den låg hemma hos Anders. Det gjorde den inte.
Anders surfar på tåget

Olov

Carl ringer och spärrar alla sina plastkort

Bertil som vänligen hämtat oss på station och fört oss ut på riktiga bonnlandet

Birgit

Inga kommentarer: